Sinds eind 2015 is de sensibilisatie naar de bevolking toegenomen mede door nieuwe acties speciaal gericht zijn naar de jongeren. De ondernomen acties werden gedurende een periode van 3 jaar  (eind 2015-2019) uitgevoerd.  Op het einde 2019 was dus het moment om een eerste beoordeling te doen voor de Beldonor-campagne en... de Federal Truck.

Wat is Federal Truck?
Sinds oktober 2015 rijdt een volledig uitgeruste truck - de "Federal Truck" - door België om studenten, leerkrachten, het grote publiek en bedrijven te ontmoeten. Het interieur bestaat uit banken, een interactief spel, digitale tablets en een fotocabine met fotoprint?
Hoewel de Truck  een nieuwe look heeft gekregen, steeds welkom aan boord voor een bezoek. Tot eind 2019 bestond de doelgroep voornamelijk uit leerlingen van het 5e basisonderwijs tot en met het 6e secundair onderwijs en het grote publiek.
Studenten worden immers vaak gezien als goede "communicatiekanalen" voor het overbrengen van informatie binnen gezinnen.
De Beldonor-campagne heeft tot doel  de burgers aan te moedigen en te informeren over hun wensen ten aanzien van orgaandonatie. Een uitgebreide discussie op scholen en binnen het gezin is een van de belangrijkste doelen van de campagne..
Sinds het begin van de lancering van het project Federal Truck eind 2015, zijn dit behaalde resultaten:

  • Hebben 237 bezoeken  gerealiseerd,
  • Iets meer dan 1.000 uur sensibilisatie gegeven aan boord,
  • Bezoek aan 136 bezochte steden in België,
  • Iets meer dan 19.000 studenten die hebben kunnen genieten  van de informatiesessies,
  • Deelname aan talrijke openbare evenementen: beurzen, sportevenementen, weekmarkten
  • 150 infosessies voor het grote publiek


 
Om onze activiteiten live te volgen, bezoek je onze Facebook-pagina Alovernagedacht.be
 
 
Onthaal pagina "Orgaandonatie"