Aanvragen, wijzigen of verlengen van een erkenning
- Vul het aanvraagformulier in : Formulier aanvraag erkenning stagemeester - stagedienst
- Voeg de volgende documenten bij uw erkenningsaanvraag:
- Een C.V. van de kandidaat-stagemeester, aangevuld met een getypte lijst van:
- de deelname aan wetenschappelijke bijeenkomsten en congressen gedurende de laatste vijf jaar
- de publicaties gedurende de laatste vijf jaar (inclusief de opvolging van de thesissen van kandidaten)
- de persoonlijke deelname, of deelname door een gedelegeerde aan activiteiten van verscheidene comités
- Een generiek plan van de opleiding (schema, bijzonderheden…) van de kandidaat-ziekenhuisapotheker om een zicht te krijgen op welke manier de opleiding van de kandidaat-ziekenhuisapothekers zal verlopen.
- Stuur het ingevulde formulier en de bijlagen per e-mail naar : stagemeester@health.fgov.be *
- Uw aanvraag zal worden onderzocht door de Erkenningscommissie ziekenhuisapothekers.
- De Erkenningscommissie stuurt een gemotiveerd advies naar de minister. Op basis van dit advies zal de minister u al dan niet een erkenning als stagemeester en als stagedienst toekennen.
Stopzetten van de erkenning
De erkenning wordt toegekend voor een periode van 5 jaar.
Een stagemeester en –dienst die niet meer erkend wenst te zijn, moet dit melden: stagemeester@health.fgov.be *
De erkenning loopt automatisch af:
- wanneer de stagemeester zijn functie in de stagedienst waaraan hij verbonden is verlaat
- wanneer de stagemeester om andere redenen zijn functie als ziekenhuisapotheker niet meer opneemt
Meer informatie: stagemeester ziekenhuisapotheker
* Indien de elektronische verzending voor u technisch onmogelijk is, kunt u uw dossier per aangetekend schrijven versturen naar:
FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu
Dienst Gezondheidsberoepen en Beroepsuitoefening
Galileelaan, 5/2
1210 Brussel
Gelieve in dat geval rekening te houden met een langere behandelingsduur.