Erkenningsdossier Dringende Geneeskundige Hulpverlening

1.Algemene informatie

Het Koninklijk Besluit (KB) van 04/07/2024 tot vaststelling van de erkenningsnormen voor ambulancediensten actief binnen de dringende geneeskundige hulpverlening bepaalt dat elke dienst actief binnen de Dringende Geneeskundige Hulpverlening (DGH) een voorlopige of definitieve erkenning moet hebben.

Om een erkenning te bekomen, moet er een administratief dossier en een stappenplan worden opgemaakt.

Met specifieke vragen kan u steeds terecht op dh-au@health.fgov.be.

 

2. Wijzigingen aan een bestaande erkenning

Alle wijzigingen aan de inhoud van een bestaande erkenning moeten gemeld worden volgens de modaliteiten beschreven in het KB van 04/07/2024.
De wijzigingen kan u melden aan dh-au@health.fgov.be. U kan daarvoor gebruikmaken van onderstaande formulieren. Gelieve de formulieren ingevuld en ondertekend te bezorgen via mail.

Het aanvragen of wijzigen van unieke identificatienummers gebeurt via het webformulier: https://bit.ly/2SW6DXw.

 

3. Templates bij publieke procedure nieuwe erkenning

Naar aanleiding van het Ministerieel Besluit (MB) van 20/02/2025 aangaande de lancering van een oproep voor kandidaatstelling voor de erkenning van een ambulancedienst in regio Wetteren en Grivegnée, kunnen potentiële kandidaten hieronder de volgende bijlages van het MB van 20/02/2025 vinden: