Help ons onze prestaties te verbeteren
Bent u niet tevreden over de kwaliteit van onze dienstverlening ? Dan kunt u een klacht indienen via het elektronisch formulier, dat u online kunt invullen (door te klikken op onderstaand logo):
Alle verplichte velden zijn met een sterretje (*) aangeduid. Let erop dat uw e-mailadres juist is.
Dit formulier kan enkel gebruikt worden voor klachten die geen gevoelige of vertrouwelijke medische informatie bevatten.
Met gevoelige of vertrouwelijke medische informatie bedoelen we:
- de benaming van een ziekte
- de beschrijving van het ziektebeeld, de symptomen en de klachten
- de resultaten van medische onderzoeken
- de behandeling en de medicatie
- …
Indien het toch noodzakelijk is om in het kader van uw klacht medische informatie door te geven, doet u dat best via een (aangetekend) schrijven gericht aan Medex, t.a.v. het Diensthoofd Medische Kwaliteit, Galileelaan 5/2, 1210 Brussel. Uw brief zal dan enkel door deze arts - of een door deze arts aangeduide collega - gelezen en behandeld worden.
Uw klacht wordt als volgt behandeld:
- Ten laatste 4 kalenderdagen nadat uw klacht bij ons binnenloopt, krijgt u een ontvangstbevestiging.
- Binnen de 28 kalenderdagen krijgt u een antwoord op uw klacht.
- Tenzij u anders verkiest, zal de FOD u via elektronische weg antwoorden. Zo sparen we het milieu.
- Uw klacht wordt met de grootste vertrouwelijkheid behandeld. Uw gegevens worden enkel en alleen gebruikt voor de behandeling van uw klacht, volgens de wet van 8 december 1992 met betrekking tot de bescherming de persoonlijke levenssfeer.
- Uw klacht wordt behandeld volgens de richtlijnen van het Handvest voor een klantvriendelijke overheid.
Niet-ontvankelijke klachten
- Mondelinge klachten. Een klacht kan enkel schriftelijk (webformulier/e-mail) worden ingediend.
- Anonieme klachten.
- Klachten die door een groep worden ingediend. Enkel individuele klachten zullen behandeld worden.
- Klachten over feiten die meer dan één jaar voor het indienen van de klacht hebben plaatsgevonden.
- Klachten die betrekking hebben op feiten die niet behoren tot de bevoegdheid van de FOD.
- Klachten over de bestaande regelgeving of over het beleid van de Minister.
- Klachten die betrekking hebben op feiten waarvoor administratieve beroepsprocedures bestaan.
- Klachten die betrekking hebben op feiten die deel uitmaken van een juridische procedure.
Ontvankelijke klachten: voorbeelden
- U bent niet tevreden over de bereikbaarheid van de FOD (telefonisch, onthaal, … ).
- De informatie (website, brochures, correspondentie, …) die u krijgt van de FOD is niet duidelijk of onvolledig.
- U moet te lang wachten op een antwoord van de FOD.
- U bent niet tevreden over het gedrag of houding van een medewerker van de FOD (tijdens een telefonisch gesprek, bij een bezoek, aan het onthaal, …)
- ...
Deze procedure staat los van een eventuele procedure bij de Federale Ombudsman in het geval u niet tevreden bent over de interne behandeling van uw klacht.