Help ons onze prestaties te verbeteren
Bent u niet tevreden over de kwaliteit van onze dienstverlening ? Dan kunt u een klacht indienen via:
-
Het elektronisch formulier, dat u online kunt invullen (door te klikken op onderstaand logo)
Alle verplichte velden zijn met een sterretje (*) aangeduid. Let er op dat uw e-mailadres juist is!
Dit formulier is enkel mogelijk voor klachten die GEEN gevoelige of vertrouwelijke medische informatie bevatten. |
Uw klacht wordt als volgt behandeld:
-
Ten laatste 4 kalenderdagen nadat uw klacht bij ons binnenloopt, krijgt u een ontvangstbevestiging.
-
Binnen de 28 kalenderdagen krijgt u een antwoord op uw klacht.
-
Tenzij u anders verkiest, zal de FOD u via elektronische weg antwoorden. Zo sparen we het milieu.
-
Uw klacht wordt met de grootste vertrouwelijkheid behandeld. Uw gegevens worden enkel en alleen gebruikt voor de behandeling van uw klacht, volgens de wet van 8 december 1992 met betrekking tot de bescherming de persoonlijke levenssfeer.
-
Uw klacht wordt behandeld volgens de richtlijnen van het Handvest voor een klantvriendelijke overheid.
De volgende klachten zijn niet ontvankelijk :
- Mondelinge klachten. Een klacht kan enkel schriftelijk (webformulier/e-mail) worden ingediend.
- Anonieme klachten.
-
Klachten die door een groep worden ingediend. Enkel individuele klachten zullen behandeld worden.
-
Klachten over feiten die meer dan één jaar voor het indienen van de klacht hebben plaatsgevonden.
-
Klachten die betrekking hebben op feiten die niet behoren tot de bevoegdheid van de FOD.
-
Klachten over de bestaande regelgeving of over het beleid van de Minister.
-
Klachten die betrekking hebben op feiten waarvoor administratieve beroepsprocedures bestaan.
-
Klachten die betrekking hebben op feiten die deel uitmaken van een juridische procedure.
Voorbeelden van ontvankelijke klachten :
-
U bent niet tevreden over de bereikbaarheid van de FOD (telefonisch, onthaal, … ).
-
De informatie (website, brochures, correspondentie, …) die u krijgt van de FOD is niet duidelijk of onvolledig.
-
U moet te lang wachten op een antwoord van de FOD.
-
U bent niet tevreden over het gedrag of houding van een medewerker van de FOD (tijdens een telefonisch gesprek, bij een bezoek, aan het onthaal, …)
-
...
Deze procedure staat los van een eventuele procedure bij de Federale Ombudsman (www.federaalombudsman.be) in het geval u niet tevreden bent over de interne behandeling van uw klacht.