- Wanneer spreek je over een arbeidsongeval?
- Hoe je ongeval laten erkennen als arbeidsongeval?
- Je tijdelijke ongeschiktheid
- Verminderde prestaties wegens een arbeidsongeval
- De afhandeling van je arbeidsongeval
- Bezwaarprocedure
- Herziening en verergeringsvergoeding
- Je medische kosten en verplaatsingskosten
- Procedure voor de politie
Als je een ongeval hebt op je werk of op de weg naar of van je werk, moet je dit aangeven bij je werkgever.
Werk je voor de overheidssector? Dan zijn wij in de meeste gevallen de medische partner van je werkgever. Als je werkgever op ons beroep doet, sta je dus onder ons medisch toezicht en zullen wij je dossier behandelen.
- De besturen van de federale overheid (FOD en POD), de departementen van de gemeenschappen/gewesten en de lokale besturen doen in principe op ons beroep.
- Instellingen van openbaar nut of autonome overheidsbedrijven (dus organisaties met eigen rechtspersoonlijkheid) doen niet altijd op ons beroep. Vraag het na bij je personeelsdienst.
Voor sommige specifieke groepen ambtenaren zullen wij ook de medische kosten en verplaatsingskosten (terug)betalen die voortvloeien uit het arbeidsongeval.
Formulier
-
Formulier: Aangifte arbeidsongeval - Publieke sector (juni 2024) PDF document - 9.48 MB
-
Aanvraag verminderde prestaties na arbeidsongeval of beroepsziekte PDF document - 245.09 KB
Document
-
Medische kosten na een arbeidsongeval of beroepsziekte? PDF document - 770.02 KB
E-services
Contactgegevens
Bestuur van de medische expertise (Medex)
Heb je een vraag of wil je een specifiek document ontvangen?
- Neem contact op met het Service Center Gezondheid: 02/524 97 97 (bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 13.00 uur)
- Of stuur ons een e-mail via medex@health.fgov.be
NIEUW! Dien je documenten met betrekking tot medische kosten in via MyMedex: https://appss.health.belgium.be/my-medex/home
Of stuur ze per post naar het volgende adres:
Medex - Medische kosten
Galileelaan 5, bus 4
1210 Brussel
Heb je een klacht over Medex? Online formulier