Alleen medische kosten die nodig zijn voor de medische verzorging als gevolg van het arbeidsongeval worden (terug)betaald.

Wij komen alleen tussen in verplaatsingskosten voor een behandeling, opname, … als die behandeling, … door ons werd aanvaard/betaald.

  • Hoe moet je kosten en bijlagen bij ons indienen?
  • Wanneer dien je je kosten bij ons in?
  • Wat betalen we en wat betalen we niet?

Lees het allemaal in onze brochure Kosten door een arbeidsongeval?


Je vindt er ook een overzicht van de meest frequente kosten en per kost hoeveel we betalen en wat je allemaal moet doen om in orde te zijn met je terugbetalingsaanvraag (bv. moet je al dan niet vooraf ons akkoord vragen).


Voor welke personeelsleden betalen wij?

Wij betalen kosten door een arbeidsongeval voor personeelsleden van ondermeer:

  • FOD’s en POD’s;
  • Diensten van de Vlaamse Overheid;
  • Diensten van de Fédération Wallonie-Bruxelles;
  • Diensten van de Service public de Wallonie;
  • Diensten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
  • Onderwijssector: onderwijs georganiseerd door de gemeenschappen of gemeenschapscommissies, gesubsidieerd onderwijs en gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding en diensten voor school- en beroepsoriëntering;
  • Raad van State;
  • Rechterlijke macht;
  • Rekenhof;
  • Comité P en
  • Comité I.

Dit zijn overheidsdiensten waarop het KB van 24/01/1969 over de schadevergoeding voor arbeidsongevallen in de overheidssector van toepassing is.

Kijk na  voordat u uw kosten indient of Medex wel tussenkomt. Raadpleeg uw personeelsdienst in geval van twijfel. 


Voor welke personeelsleden betalen wij niet?

Wij betalen geen medische kosten en verplaatsingskosten voor personeelsleden van instellingen van openbaar nut, autonome overheidsbedrijven en lokale besturen.

Als je werkt voor zo’n werkgever, moet je de richtlijnen van je werkgever volgen. Je mag in dat geval je rekeningen of kostennota’s niet naar ons sturen.

De instellingen van openbaar nut die je facturen ter advies naar ons doorsturen worden bij een negatief advies op de hoogte gebracht. Je wordt dan via je werkgever op de hoogte gebracht van het negatief advies en je kan dan via jouw werkgever beroep aantekenen tegen ons advies.

 


Andere vaak gestelde vragen

Wij hebben een lijst opgesteld met vragen die ons vaak gesteld worden, zoals hoeveel betalen wij, betalen wij kosten rechtstreeks of moet je zelf voorschieten, wat als je een verzekering hebt, wat als je je originele facturen verloren hebt, …

TOP

Contact information

Bestuur van de medische expertise (Medex)

Victor Hortaplein 40/10

1060 Brussel

Contact center: 02/524 97 97

Hebt u een klacht? ​Elektronisch formulier

Hebt u een vraag of wil u ons documenten sturen?  medex@health.belgium.be