Webapplicatie ziekteverzuim: beheer afwezigheden, attesten en controles
Deze pagina is bestemd voor de federale overheidsdiensten die werken met de webapplicatie Ziekteverzuim om persoonsgegevens en afwezigheden van personeelsleden mee te delen, controles aan te vragen, resultaten van controleopdrachten te consulteren en feedback te krijgen in verband met de medische attesten die we ontvangen van personeelsleden.
Ziekteverzuimtools
Goede praktijken
Handleidingen voor werkgevers
- Handleiding webapplicatie Ziekteverzuim
- Handleiding usermanagement
- Vaak voorkomende foutmeldingen met hun oplossing
- Handleiding rapporten Ziekteverzuim
- Omzetten van XML bestand naar Excel 2013
Procedures voor werkgevers
Beheer verminderde prestaties ziekte en varia
Een personeelslid dat met verminderde prestaties de draad weer wil oppikken, vraagt het medisch onderzoek zelf aan ons aan. Na het medisch onderzoek geven wij de beslissing mee aan het personeelslid. Van zodra het personeelslid laat weten akkoord te gaan met onze beslissing, brengen wij de werkgever via de e-Box van de onderneming op de hoogte van de genomen beslissing.
Een personeelslid dat tijdens zijn ziekteverlof in het buitenland wil verblijven, moet ons vooraf toestemming vragen. Wij brengen de werkgever via de e-Box van de onderneming op de hoogte van onze beslissing.
Wetgeving
Document
-
Handleiding rapporten Ziekteverzuim DOCX document - 744.76 KB
-
Handleiding Webapplicatie ziekteverzuim PDF document - 2.11 MB
-
Handleiding usermanagement PDF document - 481.22 KB
-
Procedures : Bestand met persoonsgegevens opladen DOCX document - 254.96 KB
-
Omzetten van XML bestand naar Excel 2013 PDF document - 671.29 KB
E-services
Contactgegevens
Bestuur van de medische expertise (Medex)
Galileelaan 5, bus 2
1210 Brussel
Service Center Gezondheid: 02/524 97 97 (bereikbaar op werkdagen tussen 8u00 en 13u00)
- Hebt u een klacht over Medex? Online formulier
- Hebt u een vraag of wil u ons documenten (exclusief afwezigheidsattesten) sturen? medex@health.fgov.be